Utfordring
Foodlab utmerker seg som en av Norges fremste cateringleverandører, og har hatt en jevn vekst de siste årene takket være jungeltelegrafen med fortreffelige leveranser og høy kundetilfredshet. tba_ ble engasjert for å sikre videre vekst i eksisterende segment og utforske nye markeder.
Tilnærming
For å kartlegge både eksisterende styrker og mulige utfordringer, utførte vi interne intervjuer med ansatte, samt eksterne intervjuer med nåværende og tidligere kunder, og potensielle kunder. I tillegg ble det gjennomført en omfattende analyse av markedet og trender, samt detaljerte evalueringer av konkurrerende tilbud for å identifisere mulighetsrom. Med utgangspunkt i denne innsikten, utarbeidet vi en rapport som inneholder anbefalinger for videre strategisk retning og tiltak.
Resultat
Ny retning: Ut fra innsikten identifiserte vi en ny vekstmulighet innenfor kontorlunsj-segmentet. Merkevaren ble revidert basert på innsikt med tydeligere posisjon, verdiforslag og identitet som støtter det nye satsingsområdet. Ny digital drakt: Dette ble grunnlaget for ny visuell identitet, kommunikasjon og digital plattform med optimalisert kundereise gjennom enklere brukergrensesnitt, tydelig kommunisert verdiforslag og et automatisert ordresystem.