Foodlab

Kunde
Foodlab
År
2023
Tjeneste
Innsikt, dna, roadmap, lansering
Alle prosjekter
Se prosjekt
Ny retning, identitet og digital plattform
Utfordring
Foodlab utmerker seg som en av Norges fremste cateringleverandører, og har hatt en jevn vekst de siste årene takket være jungeltelegrafen med fortreffelige leveranser og høy kundetilfredshet. tba_ ble engasjert for å sikre videre vekst i eksisterende segment og utforske nye markeder.
Tilnærming
For å kartlegge både eksisterende styrker og mulige utfordringer, utførte vi interne intervjuer med ansatte, samt eksterne intervjuer med nåværende og tidligere kunder, og potensielle kunder. I tillegg ble det gjennomført en omfattende analyse av markedet og trender, samt detaljerte evalueringer av konkurrerende tilbud for å identifisere mulighetsrom. Med utgangspunkt i denne innsikten, utarbeidet vi en rapport som inneholder anbefalinger for videre strategisk retning og tiltak.
Resultat
Ny retning: Ut fra innsikten identifiserte vi en ny vekstmulighet innenfor kontorlunsj-segmentet. Merkevaren ble revidert basert på innsikt med tydeligere posisjon, verdiforslag og identitet som støtter det nye satsingsområdet. Ny digital drakt: Dette ble grunnlaget for ny visuell identitet, kommunikasjon og digital plattform med optimalisert kundereise gjennom enklere brukergrensesnitt, tydelig kommunisert verdiforslag og et automatisert ordresystem.
No items found.

Neste case