Grieg 140-årsjubileum

Kunde
Grieg Gruppen
År
2024
Tjeneste
Innsikt, konseptutvikling, merkevare
Alle prosjekter
Se prosjekt
Utvikling av jubileumskonseptet for Grieg
Utfordring
I forbindelse med Griegs 140-årsjubileum ønsket selskapet å markere sin lange historie innen maritim industri, samtidig som de fremhevet sitt engasjement for bærekraft. De trengte et helhetlig konsept som kunne knytte sammen arrangementer og kommunikasjon, med en rød tråd som reflekterte både fortid og fremtid. Jubileet skulle også være en del av deres merkevarestrategi for å styrke Griegs posisjon som en ledende aktør innen en bærekraftig maritim fremtid.
Tilnærming
Vi startet med en innsiktsfase for å forstå Grieg internt, deres verdier, historie og ambisjoner for fremtiden. Dette dannet grunnlaget for temaet "140 år med blå fartstid, for en grønn fremtid", som fremhevet både selskapets maritime arv og bærekraftsmål. For å forsterke merkevaren skapte vi en visuell identitet som ble implementert i alle deler av jubileet. Flaskepost-invitasjoner og armbånd laget av tau og fiskegarn ryddet fra stranden i Hoddevika ble sendt ut som symboler på selskapets engasjement for en grønnere fremtid.
Resultat
Konseptet ble en suksess, med en tydelig sammenheng gjennom hele jubileumsåret. Temaet markerte både Griegs historie og fremtid. De unike invitasjonene og armbåndene bidro til å gjøre jubileet minneverdig og styrket engasjementet rundt 140 års jubileet.
No items found.

Neste case