Utfordring
Quickship er en ledende leverandør som tilbyr stordriftsavtaler for fraktløsninger til nettbutikker. Tba ble engasjert for å utvikle en digital vekststrategi og sikre lønnsom vekst gjennom digital annonsering.
Tilnærming
Ved å analysere data fra eksisterende nettsider og annonsering var det tydelig at quickship.no mistet verdifull trafikk. Målet ble derfor å forenkle kundereisen på nye nettsider. For å forstå driverne til Quickship gjennomførte vi en innsiktsrunde. Gjennom intervjuer med både potensielle og nåværende kunder identifiserte vi nøkkelfaktorer som påvirker nye kunders beslutninger. Videre utførte vi en markeds- og konkurrentanalyse for å identifisere Quickships mest relevante og unike verdiforslag. Dette dannet grunnlaget for nytt konsept, enklere kundereise og tydeligere verdiforslag.
Resultat
Økt konverteringsrate med 537%. Kostnaden per henvendelse gikk fra 1957 kr til 354 kr. Return On Ad Spend (ROAS) ligger nå på 25 kr, noe som demonstrerer en svært lønnsom annonsering og lead-generering på nye nettsider. Dette har ført til en kontinuerlig strøm av nye kunder og økte inntekter.