Wabba - Loud Luxury

Kunde
Wabba Treats
År
2023
Tjeneste
Innsikt, dna, navn, roadmap, lansering
Alle prosjekter
Se prosjekt
Dine bønner er hørt
Utfordring
Wabba er en norsk start-up som ønsket å se på mulighetene til å kommersialisere et konsept for sunn snacks. Sammen med tba_ ble konseptet spisset, og landets første premium bønnesnacks ble født. Nå satser selskapet på digital distribusjon, og et globalt nisjemarked med langt større volum enn det vi har i Norge.
Tilnærming
I tett samarbeid med Wabba, ble markedsinnsikt og ulike hypoteser for distribusjon lagt til grunn for en revidert forretningsstrategi og identitet. Basert på dette ble G2M-strategien satt, med fokus på salg i utvalgte premiumbutikker samt enkeltsalg og abonnement i butikk. Først skal produktene lykkes i Norge. Deretter skal konseptet tas til utlandet. Med en global målgruppe som i økende grad ønsker seg sunne livsstilsprodukter, ble det utviklet et design som står ut i små digitale flater, og et globalt språk basert på overskudd og energi. Wabba skal bygge sin kjennskap gjennom sosiale medier og utvalgte ambassadører. Det skal bryte lydmuren i digitale kanaler, og stå ut i feeden til forbrukerbevisste konsumenter. Som en smal aktør valgte Wabba å være frekkere enn de store og etablerte på design. Hver pakning har egne former, ikoner, bilder og tekster som underbygger produktene. Hver tekst er skrevet for å underholde. Resultatet er delikate pakninger som smeller digitalt. Eller loud luxury, som vi liker å kalle det.
Resultat
Wabba er nå i salg på wabba.no og er på vei mot millionomsetning i nettbutikken i 2024. Snacksen har fått bred omtale i ledende riksmedier og vid spredning i sosiale medier. Wabba distribueres nå hos nærmere hundre av Norges ledende utsalgs- og serveringssteder, samt i Spania, Storbritannia, Hellas og Sveits.
No items found.

Neste case